Linkuri plătite (PPC) sau SEM

SEM (Search Engine Marketing) înseamnă de cele mai multe ori campanii PPC (Pay Per Click – Plătește per Click dat pe ad-ul tau) sau CPC (Cost Per Click) sau simplu căutare plătită. Rezultă că de fiecare dată când un utilizator caută pe google sau alt motor de căutare după un cuvânt cheie, acel utilizator ajunge la site-ul tau făcând click pe un ad care de obicei apare în google deasupra rezultatelor organice.

De multe ori SEO are legături multiple cu lucrul asupra conținutului site-ului, însă SEM este legat de acțiuni exterioare site-ului, de strategii online de marketing, pentru a creste traficul site-ului tău. In cazul SEM investiția e mai mare, însă rezultatele sunt mai rapide față de SEO. Dar pe termen lung SEO este o modalitate mai utila de promovare online, întrucât rezultatele se văd mai mult timp, pe când la SEM (link-uri în google plătite), odată sistate plățile către Google Ads, ad-ul site-ului tău dispare de pe pagina google de căutări, păstrându-se doar linkul din căutările organice (SEO), dacă există.

SEM sau PPC are câțiva jucători de prim rang din marketingul online, unul fiind Google Ads (cunoscut în trecut ca Google Adwords), care este și cel mai popular instrument de marketing de tipul PPC. Bing Ads și Verizon Media Native (serviciu deținut de Yahoo), folosesc tipuri similare de servicii PPC.

Clientul sau proprietarul site-ului trebuie să pornească de la un buget pentru campania de PPC. Banii sunt folosiți pentru achiziționarea unui loc pentru reclama site-ului, pe motorul de căutare (Ex. google.ro / google.com), ad ce va fi afișat deasupra căutărilor organice sau la finalul lor, pe fiecare pagină de rezultate, afișată în google. Clientul plătește pentru reclamă imediat ce un utilizator dă click pe ea.

Deoarece aceste locuri pentru reclama plătită pe motorul de căutare sunt limitate, prețul pentru ad nu e același, el depinzând de cuvântul cheie pentru care se licitează o sumă. Licitația și suma finală depind practic de cuvânt cheie (keyword), regiunea/țara targetată etc. Totodată google se folosește de un anumit algoritm care este bazat pe numărul de click-uri primit.

Pentru campania PPC, câțiva din pașii urmați de noi:

  • Aflarea publicului tău țintă și competitorii tăi online
  • Construirea campaniei: stabilim obiectivele, efectuăm cercetări de marketing online, configurăm ads-urile, conversiile și setăm licitația
  • Ne încadrăm în bugetul clientului pentru ads-urile stabilite mentenanță zilnică, buget, eliminăm cuvintele cheie negative sau cuvintele fără randament, redistribuim bugetul zilnic
  • Optimizarea paginilor de destinație, acolo unde utilizatorul ajunge imediat ce a dat click pe ad-ul de pe google (titlul paginii, textul pentru header tag, Call-to-Action sau butoanele din pagină)
  • Raportare: analizăm și furnizăm rapoarte de urmărire a site-ului către client, cum ar fi cele mai populare ad-uri, pagini, ratele de conversie, rentabilitate investiției (ROI)