Campanie PPC

SEM (Search Engine Marketing) înseamnă de cele mai multe ori campanii PPC (Pay Per Click – Plătește per Click dat pe ad-ul tau) sau CPC (Cost Per Click) sau simplu căutare plătită. Rezultă că de fiecare dată când un utilizator caută pe Google sau alt motor de căutare după un cuvânt cheie, acel utilizator ajunge la site-ul tau făcând click pe un ad care de obicei apare în Google deasupra rezultatelor organice.

Linkuri plătite

PPC sau SEM

De multe ori SEO are legături multiple cu lucrul asupra conținutului site-ului, însă SEM este legat de acțiuni exterioare site-ului, de strategii online de marketing, pentru a creste traficul site-ului tău. In cazul SEM investiția e mai mare, însă rezultatele sunt mai rapide față de SEO. Dar pe termen lung SEO este o modalitate mai utila de promovare online, întrucât rezultatele se văd mai mult timp, pe când la SEM (link-uri în google plătite), odată sistate plățile către Google Ads, ad-ul site-ului tău dispare de pe pagina Google de căutări, păstrându-se doar linkul din căutările organice (SEO), dacă există.

SEM sau PPC are câțiva jucători de prim rang din marketingul online, unul fiind Google Ads (cunoscut în trecut ca Google Adwords), care este și cel mai popular instrument de marketing de tipul PPC. Bing Ads și Verizon Media Native (serviciu deținut de Yahoo), folosesc tipuri similare de servicii PPC.

Google Ads

Campania PPC

Aflarea publicului tău țintă și a competitorilor tăi online
Construirea campaniei: stabilim obiectivele, efectuăm cercetări de marketing online, configurăm ads-urile, conversiile și setăm licitația
Ne încadrăm în bugetul clientului pentru ads-urile stabilite, oferind mentenanță zilnică, buget, eliminăm cuvintele cheie negative sau cuvintele fără randament, redistribuim bugetul zilnic
Optimizarea paginilor de destinație, acolo unde utilizatorul ajunge imediat ce a dat click pe ad-ul de pe Google (titlul paginii, textul pentru header tag, Call-to-Action sau butoanele din pagină)
Raportare: analizăm și furnizăm rapoarte de urmărire a site-ului către client, cum ar fi cele mai populare ad-uri, pagini, ratele de conversie, rentabilitatea investiției (ROI)

Obiective

Campanie PPC

Clientul sau proprietarul site-ului trebuie să pornească de la un buget pentru campania de PPC. Banii sunt folosiți pentru achiziționarea unui loc pentru reclama site-ului, pe motorul de căutare (Ex. google.ro / google.com), ad ce va fi afișat deasupra căutărilor organice sau la finalul lor, pe fiecare pagină de rezultate, afișată în Google. Clientul plătește pentru reclamă imediat ce un utilizator dă click pe ea.

O impresie este afișată atunci când anunțul este afișat în rezultatele de căutarii pe google sau pe facebook sau în orice altă rețea.

Deoarece acele locuri pentru anunțuri sunt limitate, fiecare loc are un preț care e dat de numărul de licitații. În concluzie ordinea și afișarea anunțului într-un anumit loc de pe google sau altă rețea sunt direct determinate de cel mai mare preț licitat. Deasemenea google folosețte un anumit algoritm care se bazează pe numărul de clickuri primite.

În același timp trebuie precizat că nu clickurile sau numărul lor este cel mai important lucru când ne referim la anunțuri, ci conversiile. O conversie reprezintă acțiunea finală a utilizatorului pe site, a ceea ce dorește proprietarul sitului să facă, cum ar fi:

  • o achiziție de pe un shop online,
  • finalizarea completării unui formular de contact sau a unui formular de solicitare,
  • descărcarea unui fișier sau unui software
  • sau doar a redirectării utilizatorului către o altă pagină online.

Această conversie este cuantificată ca intenția utilizatorului pe siteul destinație, atunci când el ajunge pe acel site când dă click pe anunț.

Rata de conversie este cea mai bună ustensilă de urmărire a campaniei, pentru a vedea eficienșa ei. Rata de conversie este procentul de număr de vizitatori pe site sau pe o pagina destinație care realizează o conversie.

Obiective

Campanie PPC

  • Aflarea publicului tău țintă și competitorii tăi online
  • Construirea campaniei: stabilim obiectivele, efectuăm cercetări de marketing online, configurăm ads-urile, conversiile și setăm licitația
  • Ne încadrăm în bugetul clientului pentru ads-urile stabilite, oferind mentenanță zilnică, buget, eliminăm cuvintele cheie negative sau cuvintele fără randament, redistribuim bugetul zilnic
  • Optimizarea paginilor de destinație, acolo unde utilizatorul ajunge imediat ce a dat click pe ad-ul de pe Google (titlul paginii, textul pentru header tag, Call-to-Action sau butoanele din pagină)
  • Raportare: analizăm și furnizăm rapoarte de urmărire a site-ului către client, cum ar fi cele mai populare ad-uri, pagini, ratele de conversie, rentabilitate investiției (ROI)