De ce optimizarea pentru motorul de căutare Google și promovarea online sunt utile pentru orice site nou lansat SAU pentru unul existent, care are o anumita vechime pe web ?

Sunt mulți proprietari de site-uri care cred ca odata ce și-au lansat site-ul trebuie doar să aștepte ca acesta să aducă clienți, să genereze comenzi, într-un cuvânt să facă profit.

Dar nu este așa. Un website de prezentare sau un magazin virtual este asemănător unui magazin fizic. El are nevoie de promovare, de marketing, trebuie să fie făcut cunoscut utilizatorilor online care ar putea fi interesați de serviciile sau produsele ofertate.

Există două modalități principale de marketing online, una se numește SEO (search engine optimization), iar aceasta este optimizarea pentru motoarele de căutare și care se referă la căutările organice, adica acele rezultate ce sunt afișate natural pe google. Iar cea de a doua metodă de marketing este așa numitul SEM (Search Engine Marketing), marketing online plătit, ceea ce semnifică faptul că site-ul plătește pentru afișarea unui link sau banner sau imagine sau video în motoarele de căutare, folosind servicii precum Google Ads (anterior denumit Google Adwords).

Optimizare organică pentru Google și alte motoare de căutare (SEO)

SEO sau optimizare pentru motoare de căutare presupune acele afișări naturale ale căutării dupa cuvinte cheie, pe google sau pe alt motor de căutare (Bing, Yahoo). Aceste căutări pot fi pentru simple pagini web sau listari locale sau conținut video și ele sunt afișate utilizatorului într-o anumită ordine, conform cuvântului căutat, a localizării utilizatorului, a versiunii de limbă a browserului folosit de către utilizator. Deasemenea ordinea afișărilor depinde și de algoritmul motorului de căutare.

SEO se face pe termen mediu și lung și nu implică nicio plată către Google (Google Ads), Bing sau Yahoo.

Fiecare motor de căutare are propriul lui robot de căutare, numit si bot sau web crawler, astfel că fiecare motor de căutare folosește propriul algoritm pentru stocarea conținutuluil unui site (titluri, cuvinte cheie etc) și ulterior afișarea rezultatelor într-o anumite ordine.

Totodată există roboți de căutare construiți cu scop precis pentru utilizare pe desktop/computere și alții pentru dispozitive mobile, (smartphones). Iar ca exemplu există AdSense de la Google și AdsBot ce verifică calitatea reclamelor (ads), în timp ce Mobile Apps Android supervizează aplicațiile de pe sistemul de operare pentru mobil denumit Android.

Deasemenea există un Googlebot pentru desktop și un Googlebot pentru mobil, dar și un Googlebot pentru conținutul video sau altul pentru imagini (Googlebot-Image/1.0) sau chiar Googlebot pentru știri (news).

Folosindu-ne de consola de căutare a Google (Google Search Console), putem să studiem frecvența cu care Googlebot vizitează site-ul tău. Deasemenea putem îmbunătăți performanța în căutarea Google, folosind diverse rapoarte și instrumente.

Cum putem îmbunătăți site-ul tău din punct de vedere SEO (optimizare pentru motoarele de căutare)?

Noi aplicăm propria noastră strategie SEO pentru a obține cele mai bune rezultate posibile in Google și alte motoare de căutare, rezultând astfel o mai bună clasare a site-uluil în căutarile pe google.

Regulile de SEO de care ținem cont la îmbunătățirea site-ului sunt:

  • o încărcare rapida a paginilor site-ului
  • design responsive, însemnând ca site-ul să își adapteze elementele de design în funcție de dimensiunea ecranului utilizat și implicit a dispozitivului folosit.
  • navigarea ușoară în site și folosirea CTA- Call to Action, adica convertirea unui vizitator în potențial client prin folosirea unui buton sau link, a unei imagini cu link etc.
  • benficii clare pentru utilizatorul final

Pentru SEO realizat direct pe site ne folosim de următoarele reguli, opțiuni și instrumente:

  • Verificăm conținutul site-lui folosind instrumente SEO specifice. Se verifică fiecare pagină individuală din website.
  • Scrierea sau rescrierea conținutului, cum ar fi textul pentru tagurile title sau meta description, paragrafe întregi din site, alegerea unor atribute pentru diverse imagini folosite pe pagină și care vor fi folosite sau parsate de către Googlebot pentru imagini (Googlebot Images)
  • Cuvintele cheie sunt alese împreună cu clientul, în concordanță cu publicul ținta pentru business-ul respectiv și în funcție de cât de ușor este să atingi un anumit nivel în căutările google, bing sau yahoo pe acel cuvânt cheie
  • Adresa URL trebuie să fie ușor de indexat de către google, scurtă, să conțină cuvinte cheie sau focus keyword și să respecte anumiți parametri. Pe scurt adresa url trebuie să fie SEO friendly.
  • Există deasemenea o limită de cuvinte folosite pe fiecare pagină, în funcție de nisă și cuvântul cheie ales. Această cercetare este făcută minuțios de echipa noastră SEO
  • Densitatea cuvintelor cheie sau keyword density se referă la cât de des un cuvânt cheie se repetă pe pagina site-ului sau intr-un articol.
  • Găsirea de sinonime pentru un cuvântul cheie central, pentru simplu motiv că motorului de căutare google nu-i place un articol care conține același cuvânt cheie în exces
  • Header tags sau etichetele antet (H1, H2, H3 etc) trebuie să fie bine scrise și targetate
  • Folosirea linkurilor externe către site-uri cu autoritate
  • Optimizarea imaginilor folosite pe pagina web pentru o încărcare mai rapidă
  • O bună corelare a linkurilor interne
  • Integrarea celor mai cunoscute rețele sociale ca Facebook, Twitter sau Instagram
  • Prevenirea canibalizării cuvintelor cheie
  • Amplasarea CTAs (ex. butoane) în zonele corecte pe pagina site-ului pentru o mai bună conversie

Pentru SEO care se face exterior site-ului urmăm pașii:

  • Adăugăm afacerea ta pe rețele de socializare cum ar fi Facebook, Twitter, Instagram
  • Adăugam site-ul companiei în Compania mea pe Google (Google My Business)
  • Plasarea site-ului în principalele directoare locale
  • Conținut video și urcarea lui pe serverele principalilor furnizori YouTube/Vimeo. Integrarea ulterioră a acestui conținut pe site-ul clientului
  • Creșterea traficului folosind principalele rețele de socializare (Facebook, Twitter, Instagram)
  • Backlink-uri de calitate (linkuri către site-ul clientului) de la site-uri cu autoritate